Aj napriek tomu, že si mnohí myslia, že EXPO Dubaj 2020 bolo len príležitosťou na výlety členov vlády a ich delegácií, opak je pravdou.
EXPO prinieslo Slovensku veľa úspechov a dokonca sa objavilo na eventovej mape sveta. Strana Sloboda a Solidarita výstavu hodnotí ako mimoriadne úspešnú prezentáciu Slovenska v zahraničí, pretože sa naša krajina predstavila ako dynamická, životaschopná a energická. Dôkazom sú dve významné ocenenia za podujatie, ktoré Slovensko v rámci EXPO zorganizovalo.
Slovensko získalo dve významné ocenenia za Národný deň, ktorý bol 27. januára 2022. Na slávnostnom galavečeri sa podieľalo 60 umelcov, trval 80 minút a ukázal mnohé krásy našej krajiny. V medzinárodnej súťaži MUSE AWARD sme za národný deň získali zlato, o prvé miesto sme bojovali s ďalšími 60 projektami. Získali sme aj ocenenie EVENTEX AWARD. Ide o uznávanú súťaž založenú v roku 2009, ktorá hodnotí a oceňuje tie najlepšie práce vo svete eventov a zážitkového marketingu. V tejto súťaži sme si vyslúžili bronz, pričom sa na nej zúčastnilo 761 projektov z krajín, ako napríklad USA, Čína, Austrália, Katar, Nemecko a podobne.
„Som presvedčený, že tieto dve ocenenia sú jasným dôkazom, že EXPO Dubaj 2020 nebolo žiadnym rozmarom. Bolo skutočne výnimočným projektom, ktorý sa nám podarilo zrealizovať v rekordne krátkom čase. Jeho unikátnosť si všimli aj vo svete, čo mňa osobne nesmierne teší. Naša práca bola ocenená na medzinárodnej úrovni a taká malá krajina, akou je Slovensko, sa objavila na eventovej mape sveta,“ uviedol Richard Sulík.
Slovenskú expozíciu videlo počas celého jej trvania, a teda za 182 dní, takmer 600-tisíc návštevníkov. Maximálna denná návštevnosť slovenskej expozície bola 19. marca 2022, keď sa do slovenského pavilónu prišlo pozrieť 9 371 návštevníkov. Zároveň sa počas celého EXPO uskutočnilo 550 obchodných stretnutí a 11 podnikateľských misií, súčasťou ktorých bolo 175 firiem. Zorganizovaných bolo tiež 20 business fór a konferencií, pričom sú potvrdené úspechy viacerých spoločností. „V rámci EXPO Dubaj 2020 sme dodržali aj stanovený rozpočet, ktorý bol 8,2 miliónov eur. Pre porovnanie, predpokladaný rozpočet na najbližšie EXPO, ktoré bude v roku 2025 v Osake, je takmer 20 miliónov eur. Tieto čísla svedčia skutočne o tom, že by bolo premrhanou príležitosťou, keby Slovensko nepredstavilo svetu svoj potenciál,“ priblížil predseda SASKY.
Zaujímavá je podľa neho informácia, že 85 percent z ľudí, ktorí sa prišli do slovenského pavilónu pozrieť, ho ohodnotilo piatimi hviezdičkami. Navyše, 96,5 percent ľudí, ktorí u nás v stánku boli a Slovensko ešte nenavštívili, tak určite urobia. „Okrem toho vlani prudko vzrástla aj návštevnosť zahraničných turistov na Slovensku, za čo vďačíme aj EXPO Dubaj. Aj vďaka aktívnej účasti na zahraničných trhoch, ako bola práve aktívna účasť na výstave v Dubaji, bol medziročný nárast zahraničných návštevníkov na Slovensku v porovnaní rokov 2021 a 2022 až 177 percent. Na konci dňa bola účasť Slovenska na výstave jednou z našich najúspešnejších prezentácií a výrazne podporila potenciál rozvoja cestovného ruchu,“ povedal na záver Richard Sulík.