Tak toto je skutočne skvelé. Stačí narobiť množstvo dlhov a podvádzať pri vstupe do eurozóny a peniaze z EÚ sa len tak sypú. Nehovorím o záchranných balíkoch, ktoré boli poskytnuté v rozpore s platnými pravidlami a ktoré nikdy nebudú splatené, ale o ďalších miliardách …
… na ktoré sa im zložia daňovníci EÚ, aj tí slovenskí.
Grécko dostane ďalšie miliardy z eurofondov na výstavbu diaľnic
Milí Gréci teda dostanú z eurofondov 3 miliardy Eur na výstavbu diaľnic, takto to schválila predvčerom Európska komisia. Na prvé počutie to znie najmä pre Slováka pochopiteľne, veď záujem investorov končí tam, kde končí diaľnica. A vidieť to na slovenských hladových dolinách, na juhu krajiny, v porovnaní povedzme s Považím. Slovensku, ktoré má na 5,4 milióna obyvateľov 415 km diaľnic, by ďalšie diaľnice naozaj pomohli (napríklad dokončiť D1 alebo postaviť R2 z Trenčína cez Zvolen do Košíc).
To však ani náhodou nie je prípad Grécka. Grékov je 11 miliónov, teda dvojnásobok, no diaľnic nemajú dvojnásobok (a aj keby mali, je na mieste otázka, prečo by sme mali my prispieť im na diaľnice a nestavať radšej diaľnice na Slovensku). Milí Gréci majú 3.174 km diaľnic, teda osemnásobne viac (7,65), čím sa radia medzi najrozvinutejšie štáty sveta, čo sa týka diaľnic. Len pre porovnanie, Nemecko má 80 miliónov obyvateľov a niečo vyše 13.000 km diaľnic.
Odôvodnenie bruselských byrokratov …
Napriek tomu, že Grécko už dnes má diaľničnú sieť viac než slušne vybudovanú a po niektorých úsekoch nemá doslova kto jazdiť, idú bruselskí byrokrati strkať ďalšie peniaze do ďalších gréckych diaľnic.
A odôvodnenie bruselských byrokratov?
Tí sa ani len nesnažia tvrdiť, že by tieto diaľnice boli potrebné pre hospodárstvo. Dôvod, ktorý uviedli, je ten, že predmetné diaľnice ostali rozostavané a to robí zlý dojem na obyvateľstvo.
Keďže aj Slovensko prispieva jednou miliardou Eur ročne do rozpočtu EÚ, budeme sa na tomto nezmysle aj my podieľať. Pritom my nemáme ani len diaľničné spojenie medzi dvomi najväčšími mestami, Bratislavou a Košicami. Pýtam sa preto, prečo proti tomuto zvrátenému rozhodnutiu neprotestoval slovenský eurokomisár, Maroš Šefčovič.