Jaguar Expres | Vláda každý rok nezmyselne dotuje uhoľné bane. Tento priemysel podľa strany SaS ale nemá na Slovensku trvalú budúcnosť. Otázne preto zostáva, čo bude s baníkmi, ktorí prídu o prácu? Liberáli majú riešenie – Jaguar Expres. Ide o rýchle vlakové spojenie, ktoré dopraví …
… ľudí z Prievidze priamo do závodu Jaguar. Jaguar Expres je reálne riešenie, na ktoré by sa podľa predsedu SaS Richarda Sulíka mala vláda zamerať, aby dala ľuďom pracujúcim v bani skutočnú perspektívu. Vlakové spojenie Jaguar Expres opisuje R. Sulík vo svojom videoblogu pre Európske noviny.
Jaguar Expres – riešenie, na ktoré by sa mala vláda zamerať
Richard Sulík: Vláda dáva rok čo rok 100 miliónov eur do uhoľných baní. Je to priemysel, ktorý nemá budúcnosť, a preto je načase sa zamyslieť čo ďalej. SaS už dlhodobo navrhuje túto dotáciu prestať platiť a uhoľné bane skôr či neskôr zavrieť. Treba to aj tým baníkom na rovinu povedať. Otázka je, čo teda bude s baníkmi, keď tam príde tri, tri a pol tisíc ľudí o prácu? A zároveň 70 km južnejšie od Prievidze pri Nitre vzniká nová automobilka Jaguar, ktorá bude potrebovať tisícky pracovných síl. Tu je úplne blízko myšlienka tých ľudí, ktorí prídu v Prievidzi o prácu, nejakým spôsobom dopraviť do Nitry. Za dnešných podmienok by to bolo autom do dvoch hodín, vlakom hodinu a pol až dve hodiny, lebo ten vláčik, čo tam premáva, má na 77 km 26 zastávok. To, samozrejme, nie je riešenie. Preto SaS navrhuje vytvoriť tzv. Jaguar Expres, čo by bolo veľmi rýchle vlakové spojenie – Prievidza, Topoľčany a rovno závod Jaguaru, ktorý by mohol zvážať ľudí nielen z Prievidze, ale aj z Topoľčian a okolia. Už či to bude jedna zastávka, dve alebo tri, to je jedno. Toto by bolo riešenie, na ktoré by sa mala vláda zamerať. Toto by bolo riešenie, ktoré by ľuďom dnes pracujúcim v baniach dalo skutočnú perspektívu a zároveň vyriešilo veľký personálny problém, ktorému Jaguar bude čeliť.