Richard Sulík: Od dnes nás minister financií Peter Kažimír, člen socialistickej vlády, obšťastnil novou a miestami aj vyššou registračnou daňou na autá. Doteraz platila registračná daň na autá, už aj to samo o sebe je nehoráznosť a v podstate daň zo závisti, doteraz každopádne …
… platilo na autá do 80 kW 33 eur a na tie najvýkonnejšie do 254 kW 3000 eur registračná daň. To platilo dva alebo tri roky. Ešte skôr bol za prepis auta poplatok 33 eur a bolo to vybavené, ale v zúfalej snahe nájsť nejaké zdroje peňazí a niekde ošklbať ľudí zaviedli tieto poplatky od 33 do 3000 eur.
Zákaz Európskej komisie
Kto si však doviezol staršie auto zo zahraničia, povedzme 5, 10 alebo 15-ročné, musel platiť tieto isté sumy, čiže stávalo sa, že na 15-ročné auto, možno veľmi výkonné, ktoré stálo možno 5000 – 6000 eur, bolo treba odviesť poplatok, registračnú daň na autá, 3000 eur. Toto som napadol na Európskej komisii preto, lebo toto Európska komisia zakazuje. Môže sa uplatniť takáto sadzba, ale ak sa uplatní na nové autá, tak na staršie autá musí byť nižšia. Toto som napadol a Peter Kažimír bol nútený tieto sadzby zmeniť. Bohužiaľ, ako sa na správneho socialistu patrí, zase vyžmýka z ľudí viac peňazí. Stalo sa totiž to, že tu sú staré sadzby, tu sú nové sadzby, Peter Kažimír znížil síce sadzby na tie menej výkonné autá, tu je rozdiel, o koľko ľudia ušetria, ale na tie najvýkonnejšie, lebo veď daň zo závisti, lebo veď musíme riadne potrestať tých, ktorí sú v našej spoločnosti úspešnejší ako tí ostatní, tak tam zvýšil. Čiže najvyššia sadzba už nie je 3000, ale takmer 4000 eur.
Nová registračná daň na autá – typické žmýkanie peňazí od ľudí
No povedzme, socialistická politika. Ale zároveň sa stala jedna veľmi zvláštna vec. V rámci toho, že na dovoz opotrebovaných áut musia byť tie sadzby nižšie,, to sa aj stalo, to sú tie sadzby na nové autá, od spomínaných 33 do 3900 eur, a tu vidíte 5, 10 a 15-ročné auto, čiže kto si donesie 15-ročné veľmi výkonné auto, už platí iba 312 eur. Fajn, avšak tieto sadzby už neplatia len na dovoz, teda prvýkrát, keď auto je prihlásené a nachádza sa na Slovensku, nie, už ich treba zaplatiť pri každom jednom prepise áut. Toto považujem za úplnú nehoráznosť, aby niekto, kto má výkonné auto, keď ho chce predať, tak ten, kto si ho chce kúpiť, musel platiť 1000 eur, potom neskôr 400 eur atď. Toto je typické žmýkanie peňazí ľuďom z vrecka a treba povedať, že obzvlášť motoristi sú v našej krajine výrazne žmýkaní, množstvo rôznych iných daní a ako by to nestačilo, motoristi platia násobne viac na daniach, ako ide napríklad do cestnej siete na výstavbu a údržbu, a ako keby to nestačilo, ešte ich Peter Kažimír ide žmýkať ďalej, a toto teda považujem za čistú nehoráznosť, aby pri každom jednom prepise sa platila registračná daň nanovo. Za SaS môžem len povedať, že akonáhle bude v našej moci, túto registračnú daň na autá komplet zrušíme a bude platiť to, čo dlhé roky na Slovensku platilo – za dovoz a každý jeden prepis akéhokoľvek auta sa bude platiť registračná daň na autá 33 eur.