Výnimočne na úplne inú tému ako odvody a dane a hneď úvodom upozorňujem, že v nasledovnej problematike sa vyznám asi ako priemerný Slovák v atómovej fyzike. Preto aj dúfam, že niekto z diskutérov bude vedieť odpovedať na moju otázku ohľadne Mosta Apollo a D1.
Pokiaľ vnímam správne našu dopravnú situáciu, tak najväčší problém (a keď nie najväčší, tak určite jeden z najväčších) je Prístavný most (za socíku Most hrdinov Dukly), cez ktorý sa tiahne diaľničný obchvat (Zlaté piesky – Einsteinová – Most Lafranconi na Brno alebo opačný smer na Viedeň). Bod, kde tento najväčší problém vzniká, je prípojka Bajkalská, kde sa samotná diaľnica na chvíľu zúži na jeden jediný pruh (druhý pruh tvorí príjazd z Bajkalskej). V súčasnosti sú tieto pruhy oddelené aj fyzicky nejakými stĺpikmi.
A teraz moja otázka: Prečo sa tento príjazd neuzavrie? Potom by sa viac menej oddelila mestská doprava od tranzitnej a tí, ktorí chcú ísť z Bajkalskej do Petržalky by išli cez Most Apollo. V najhoršom bode, to je tesne pred výjazdom na most, je to cca 800 metrov navyše (museli by ísť po Prístavnej až po križovatku s Košickou a tam doľava na Most Apollo). A už z križovatky Prievozská/Bajkalská je to rovnaká vzdialenosť. Z diaľnice výjazd na Bajkalskú by samozrejme ostal, ten žiaden pruh nezaberá.
Výhoda by bola tá, že nemusela by sa zúžiť diaľnica na jeden pruh a tranzitná doprava by tak bola plynulejšia, bez toho, aby mestská výrazne utrpela. Zároveň by sa zrušilo to najkritickejšie miesto celej D1, kde práve kvôli rôznym rýchlostiam dochádza často k haváriám. Tí, čo prichádzajú z diaľnice išli len chvíľu pred týmto bodom 130 km/h a pre nich je 80 km/h zdanlivo nízka rýchlosť a tí, čo prichádzajú z Bajkalskej išli práve 60 km/h. V opačnom smere by sa spravilo to isté, to znamená uzavrel by sa príjazd z Dolnozemskej (výjazd na Dolnozemskú by ostal) a tiež by išli cez Most Apollo.
1. https://richardsulik.blog.sme.sk/c/152163/Most-Apollo-a-D1.html