Vláda Smeru preto vymyslela ďalší geniálny ťah – bude platiť ľuďom tisíce eur za to, aby sa presťahovali za prácou.
Ako mnoho štátnych opatrení, aj investičné stimuly začali s dobrým úmyslom v duchu „Zaplaťme firmám za to, aby išli tam, kde je vysoká nezamestnanosť“. Je to rýchlejšie a lacnejšie, ako sa zamyslieť na dôvodmi vysokej nezamestnanosti, napríklad chýbajúcou infraštruktúrou a investovať radšej do nej.
Navyše, Smer pravidelne hovorí o znižovaní regionálnych rozdielov a teda, keď už tie nešťastné stimuly existujú, dalo sa čakať, že budú použité tam, kde je najväčšia nezamestnanosť.
Ale čuduj sa svete, do Prešovského kraja, kde je nezamestnanosť dlhodobo jedna z najvyšších, išlo najmenej stimulov, a to len 3,8 percenta všetkých stimulov od roku 2002. Na porovnanie, do Trenčianskeho a Žilinského kraja išlo viac ako 20 percent všetkých stimulov.
Investičné stimuly určené na znižovanie regionálnych rozdielov ich nakoniec pod taktovkou Smeru zvýšili, lebo nezamestnanosť klesala tam, kde je trvalo nižšia, a neklesala tam, kde je trvalo vyššia.
Žiarivý príklad tejto pomýlenej politiky je Jaguar v Nitre. V čase rozhodovania o Jaguare mala Nitra dostatok pracovných miest, napriek tomu štát zaplatil stovky miliónov za to, aby sa usídlil v Nitre. Pri Nitre tak vznikol zrejme najväčší priemyselný areál na Slovensku s desiatkami firiem a tisíckami pracovných miest. A keďže pracovné sily chýbajú, musia byť „importované“, napríklad z východu.
Vláda Smeru preto vymyslela ďalší geniálny ťah – bude platiť ľuďom tisíce eur za to, aby sa presťahovali za prácou. Nezamestnaní z východu sa teda môžu za štátne presťahovať za prácou, a to regionálne rozdiely ešte viac zvýši.
Východ bude ešte viac zaostávať za západom, a to vďaka východniarom ako Žiga, Raši a Paška, ktorí v boli v čase rozhodovania o Jaguare mocní muži Smeru a mlčali.
Toto je celé zvrátené – východniari rozhodnú o zvýšení regionálnych rozdielov a zároveň tvrdia, že bojujú za ich znižovanie. V Smere, žiaľ, nepochopili, že práca musí ísť za ľuďmi, a nie naopak.
Druhú šancu poskytla firma BMW, ktorá zvažovala svoj závod umiestniť na východnom Slovensku. Žiaľ, skutočnosti, že mafia nikdy nemala bližšie k premiérovi ako k Robertovi Ficovi, že premiér si berie na rokovania s nemeckou kancelárkou mladú dámu pochybnej povesti a že vláda Roberta Fica sa ako nejaký balkánsky mafoš spolupodieľala na únose Vietnamca z Nemecka, veľmi pošramotili povesť Slovenska, a to investor zohľadňuje rovnako ako chýbajúcu diaľnicu, ktorú nám práve Fico sľúbil do roku 2010.