Taká kríza poteší nielen sociálnych inžinierov, ale aj lobistov. Hotová radosť. Pod zámienkou krízy je možné požadovať veci, pri ktorých by sa v časoch nekrízy zastavil rozum. Napríklad odpustenie DPH na autá, aby sa naštartovala priemyselná produkcia.
Koľko to bude stáť, je zrejmé. Bude to stáť 19 percent z koncovej ceny všetkých predaných vozidiel, ktorých sa bude výnimka týkať. Štát totiž príde o 19 percent aj z tých áut, ktoré by sa predali i napriek kríze. Na druhej strane je prínos tohto bohapustého lobizmu viac než otázny. Na Slovensku sa totiž vyrobí vyše 600-tisíc áut, ale predá len 60-tisíc. Áut, ktoré sa na Slovensku vyrobia a predajú, je menej než 10-tisíc. Inými slovami, z áut vyrobených na Slovensku sa na Slovensku predá asi 1,5 percenta a akékoľvek oslobodenia od DPH na autá sú len onanovaním s týmto jeden a pol percentom. Reči o naštartovaní priemyslu sú blud v tejto súvislosti.
Rovnakým bludom je argument, že štát celkovo na daniach nestratí, lebo výpadok na DPH bude kompenzovaný vyšším výnosom dane z príjmov. Na DPH štát určite príde o 19 percent z celej hodnoty auta, a to zo všetkých áut spadajúcich do kategórie oslobodenej od DPH. Na dani z príjmu štát získa 19 percent len zo zisku, čiže aby sa to vyrovnalo, musel by zisk predstavovať 100 percent hodnoty auta a to tiež len na tých autách, ktoré by sa bez oslobodenia od DPH nepredali.
Lenže dnes sa lobistom na Slovensku darí, lebo veď je kríza. Boh zaplať za krízu, ako povedal hlavný ekonóm vo Ficovom tíme. Akákoľvek kravina je dobrá na titulok v médiách, na akčnú tlačovku a vyvolanie dojmu, že premiér niečo robí. No v skutočnosti to celé slúži len a len na zakrytie jeho bezradnosti. Môže si rád pre hospodársku krízu zvolávať, koľko len chce, nič to nezmení na veci, že z priemerného právnika zdatný národohospodár nebude.